Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Właściciela pod adresem 4technik.pl
1. Właścicielem SKLEPU 4TECHNIK.PL – ZAMOCOWANIA I NARZEDZIA działającego pod adresem 4technik.pl (zwanym dalej Sprzedawcą) jest:
4Technik - Zamocowania i Narzędzia Adam Szczepański
e-mail: sklep@4technik.pl;
telefon kontaktowy: +48 505443070 *
* koszt połączenia wg. taryfy operatora
2. Sklep - sklep internetowy działający pod adresem 4technik.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Produkty.
3. Klient - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu internetowego (w tym również Konsument).
5. Produkt/Produkty – rzecz lub rzeczy będące przedmiotem sprzedaży przeprowadzanej zgodnie z niniejszym Regulaminem. Produkty oferowane przez Sklep pochodzą bezpośrednio od Producentów i są Produktami oryginalnymi i markowymi.
6. Usługa dodatkowa - usługa świadczona przez Sklep na pisemną prośbę Klienta, w związku z charakterem sprzedawanych Produktów.
7. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu/Produktów zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
10. Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku. Za dni robocze nie uznaje się sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
11. Czas realizacji zamówienia - czas, w jakim Sklep skompletuje Zamówienie i przekaże do wysłania wybraną przez Klienta formą dostawy.
12. Przelew bankowy - płatność wykonana przez Klienta w banku, poprzez konto bankowe bądź stacjonarne lub na poczcie poprzez przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy.
13. Płatności elektroniczne - płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego online, kartą kredytową lub kartą płatniczą za pośrednictwem systemu Płatności Shoper. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
15. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz.U. nr 16, poz.93 z późn. zm.).
16. Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. (Dz.U. z 2014r. poz. 827).
1. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w procesie składania Zamówienia.
5. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych.
6. Przedmiotem transakcji są Produkty znajdujące się w ofercie Sklepu w chwili składania Zamówienia.
7. Ceny Produktów podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
9. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów znajdujących się w ofercie oraz wprowadzania nowych Produktów do oferty, zamykania kolekcji, ogłaszania, wprowadzania zmian i kończenia akcji promocyjnych na stronach Sklepu.
10. Sklep dokłada wszelkich starań, aby treść ofert sprzedaży Produktów jak najbardziej odpowiadała rzeczywistości. Różnice, jakie mogą zaistnieć pomiędzy wizualizacją Produktów w Sklepie mogą wynikać z indywidualnych ustawień komputera Klienta i nie są one podstawą do reklamacji i zwrotu zakupionych w Sklepie Produktów.
- składanie zamówień dotyczących Produktów dostępnych w ramach Sklepu internetowego i zawierania umów kupna/sprzedaży Produktów na odległość,
- uzyskanie informacji o Produktach i usługach dostępnych w Sklepie internetowym
3. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem złożenia Zamówienia, informacją jak dokonać płatności oraz linkiem potwierdzającym Zamówienie.
5. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 12.00 oraz w soboty, niedziele i święta rozpatrywane zostaną w następnym Dniu roboczym.
6. W przypadku jakichkolwiek nieścisłości w treści potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, należy skontaktować się ze Sklepem drogą mailową: sklep@4technik.pl
7. Klient może wycofać złożone Zamówienie jedynie drogą mailową: sklep@4technik.pl
8. Klient nie może anulować Zamówienia już wysłanego.
9. W przypadku całkowitej lub częściowej niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, Klient zostaje poinformowany o stanie Zamówienia, a następnie podejmuje decyzję o sposobie jego dalszej realizacji ( częściowa realizacja lub w całości anulowane ).
10. Oferta Sklepu nie przedstawia stanu magazynowego.
11. Zamówienie zostanie dostarczone na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu Produktu, bądź realizacji Zamówienia wynikające z podania błędnego lub niedokładnego adresu dostawy.
12. Zamówienia zależą od wyboru rodzaju wysyłki:
12.1. Przesyłka Kurierska (standard do 30kg), koszt: 17,50 zł
12.2. Przesyłka Kurierska (pobraniowa do 30kg), koszt: 19,50 zł
13.1.w przypadku Zamówień płatnych Przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy:
- od dnia uznania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy
14. Przewidywany czas realizacji Zamówienia wynosi zwyczajowo 1 dzień roboczy i liczy się od dnia opłacenia potwierdzonego Zamówienia do dnia nadania Produktu do Klienta wybraną formą dostawy, przy czym uwzględniane są tu tylko Dni robocze. Nie dotyczy to Produktów, przy których w Sklepie podawana jest inna informacja o dostępności (Wysyłka w: ) niżeli 24 godziny.
15. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia w przypadku Zamówień wzbudzających wątpliwości lub gdy Formularz Zamówienia został nieprawidłowo wypełniony.
16. Zmiany w wysyłce Produktu bądź rezygnacja z Zamówienia możliwe są po wcześniejszym skontaktowaniu się ze Sklepem drogą mailową: sklep@4technik.pl, Klient nie może anulować Zamówienia, które zostało już wysłane.
17. Niezależnie od uprawnień opisanych powyżej, w przypadku braku Produktu w magazynie lub braku możliwości zrealizowania Zamówienia Klienta, Sprzedający ma prawo odstąpić od realizacji umowy w terminie 30 dni, licząc od daty jej zawarcia. Jeżeli przewidywany termin realizacji Zamówienia jest dłuższy niż 30 dni Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy w terminie przewidzianym do realizacji Zamówienia. Jeśli zapłata za Produkt została uiszczona z góry, Sprzedający zwraca Klientowi kwotę za Produkt w ciągu 14 dni kalendarzowych od anulowania Zamówienia. Klient może też podjąć decyzję o wykorzystaniu środków pieniężnych na zakup innych Produktów w Sklepie.
1. W przypadku gdy kupujący jest Konsumentem może skorzystać z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od chwili otrzymania Produktu, a jeżeli Produkt lub Produkty były dostarczane partiami lub w częściach termin ten liczony jest od daty otrzymania ostatniej partii lub części Produktu lub Produktów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie od umowy wymaga złożenia oświadczenia na piśmie w terminie wskazanym powyżej. Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu lub wzoru, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827).
2.Prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
2.1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
2.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
2.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
2.5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
2.6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
2.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
2.8. w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
2.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
2.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
2.11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
2.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
2.13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3. Jeżeli Klient skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą. Klient ma obowiązek dokonać zwrotu Produktu niezwłocznie Sprzedawcy na adres: 4Technik-Zamocowania i Narzędzia Adam Szczepański, ul. Kłodnicka 38, 40-702 Katowice, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku zwrotu Produktu, Klient jest zobowiązany do pokrycia bezpośrednich kosztów jego dostawy do Sprzedawcy.
4. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesłanego (zwróconego) przez Konsumenta, dokonuje zwrotu otrzymanej przez niego zapłaty. Zwrot zapłaty zostanie dokonany w taki sam sposób, jakiego użył Konsument.
5.W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.
6. Procedura zwrotu dotyczy tylko Produktu, który nie nosi widocznych śladów eksploatacji wykraczających poza zwykłe zużycie zarząd. Sposób opakowania i przewozu zwracanego Produktu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
1. Wszystkie Produkty w Sklepie są fabrycznie nowe, wykonane z należytą starannością, pozbawione są wad fizycznych, prawnych oraz nie naruszają praw osób trzecich.
2. Klient ma obowiązek sprawdzenia przesyłki przy jej odbiorze. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie przesyłki powinien on dopilnować czynności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Przewoźnik ma obowiązek protokolarnie ustalić stan przesyłki, jak też okoliczności powstania uszkodzenia przesyłki. Przewoźnik dokonuje tych czynności także na żądanie Klienta, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. Klient ma prawo odmówić przyjęcia uszkodzonej przesyłki. W przypadku ustalenia szkody spisywany zostaje protokół szkody (wzór dokumentu udostępnia przewoźnik).
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych Produktów z umową. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
4. Reklamacje można składać w następujący sposób:
- mailowo na adres: sklep@4technik.pl
- pisemnie na adres: 4Technik-Zamocowania i Narzędzia Adam Szczepański, ul. Kłodnicka 38, 40-702 Katowice
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy
- w inny sposób zapewniający skuteczne dotarcie oświadczenia o reklamacji do Sprzedawcy.
5. Reklamacja pisemna powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby kupującego;
- numer zamówienia;
- oznaczenie reklamowanego Produktu wraz z datą jego zakupu;
- numer konta bankowego Klienta;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- określenie roszczenia;
- podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji – w przypadku wniesienia jej w formie pisemnej.
6. Sprzedawca w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
7. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt lub Produkty wraz z dowodem ich zakupu i opisem reklamacji do Sprzedawcy na adres: 4Technik-Zamocowania i Narzędzia Adam Szczepański, ul. Kłodnicka 38, 40-702 Katowice.
8. Sposób opakowania i przewozu Produktów reklamacyjnych powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
9. W przypadku uzasadnionej reklamacji Produkt uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny wolny od wad, a jeśli nie będzie to możliwe Sprzedawca zwróci wszelkie poniesione przez Klienta koszty transakcji lub zaoferuje inne dostępne Produkty do wyboru.
10. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za niezgodność z umową sprzedaży Produktu zakupionego przez tego Klienta, w zakresie określonym Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
11. Jeżeli Produkt nabyty przez Konsumenta jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
12. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkował się do żądania Konsumenta w terminie 30 dni - uważa się, że uznał je za uzasadnione.
13. Jeżeli Konsument z przyczyn określonych powyżej nie może żądać naprawy ani wymiany albo, jeżeli Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność Produktu z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj Produktu i cel jego nabycia. Kupujący traci uprawnienia do reklamacji, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
14. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. W przypadku bliższych informacji dotyczących gwarancji prosimy o kontakt ze Sprzedawcą.
1. Złożenie przez Klienta Zamówienia w Sklepie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Sklepu oraz ich przechowywanie i przetwarzanie w celu realizacji umowy.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta i zgoda na ich przetwarzanie jest konieczne do zrealizowania Zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
3. Zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. "O ochronie danych osobowych" (Dz. U. Nr 133 poz. 883) dane osobowe są chronione w sposób uniemożliwiający dostępu do nich przez osoby trzecie.
4. Zgodnie z powyższą ustawą Klient ma prawo do wglądu swoich danych osobowych, ich poprawiania i żądania usunięcia.
1. Umowa sprzedaży zawarta jest zgodnie ze stosownym prawem polskim.
2. Produkty oferowane przez Sklep, nazwa marki są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione oraz zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).
3. Obecność w Sklepie Produktów nie oznacza natychmiastowej realizacji Zamówienia a podany czas realizacji jest jedynie szacunkowy.
4. Ceny Produktów podane w Sklepie są ważne tylko w ofercie internetowej Sklepu i na jej warunkach.
5. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Umowy Sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maję zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
7. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronach internetowych Sklepu. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
9. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.02.2016 roku.
Załącznik do regulaminu:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
e-mail: sklep@4technik.pl, Telefon: +48 505 44 30 70
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
(*) Niepotrzebne skreślić.